dimarts, 24 d’agost del 2010

Curiositat

Podeu enviar els vostres me’n recordo a menrecordo@lavenç.cat i els penjaran en el bloc següent: http://menrecordo.blogspot.com/
me'n recordo
Vaig trobar el bloc navegant per internet, per casualitat. Vaig fer tres coses aquella mateixa tarda: anar corrents a comprar-me el llibre Me’n recordo de Joe Brainard, devorar-lo de dalt a baix i escriure el meu me’n recordo (no vaig fer res original, vaig fer exactament allò que les expertes o experts en màrqueting havien previst).
El llibre ha estat traduït al català per Màrius Serra i l’estructura és la següent: un seguit de records escrits en ratlles més aviat curtes. Un seguit de records de tot tipus, per més insignificants que puguin semblar. Fins aquí pot semblar tot molt obvi i ho és (tal com diu Ron Padgett: “Per què no hi havia pensat jo?”) Però va ser Joe Brainard qui va dur aquest model fins a les últimes conseqüències jugant-s’ho tot a una sola carta, la carta de la vida. Vull dir que hi ha records, en aquest llibre, que ningú confessaria; el seu Me’n recordo és voluntari i involuntari, també. D’aquí la gràcia.
Allò particular esdevé inesperadament universal , i allò universal esdevé inesperadament particular.
És interessant saber que Joe Brainard (tal com ens diu Ron Padgett, amic de l’autor, a l’epíleg) estava entusiasmat llegint Gertrude Stein mentre estava escrivint aquest llibre. L’obsessió d’aquesta autora per la repetició en forma de sentit , en devia ser, probablement, el motiu.